Hvorfor skal MobilePay have adgang til mine kontakter, GPS, billeder, kamera mm.?

For at du fuldt ud kan udnytte MobilePay, har vi behov for adgang til visse funktioner på din smartphone. Se herunder, hvad vi bruger de forskellige oplysninger og funktioner til:

  • Kontakter - så du slipper for at skrive telefonnummeret på dem, du vil sende penge til.
  • Placeringstjenester og kort - viser butikker i nærheden, så du slipper for at skrive telefonnummeret, når du skal betale i en butik.
  • Fotobibliotek - så appen kan vise billeder på dine kontakter.
  • Kamera - så du kan scanne QR koder.
  • Datatjenester - giver generel adgang til data og internet, som er nødvendigt for at kunne bruge MobilePay.
  • Telefonopkald - så du via appen kan foretage opkald til support.
  • Push-meddelelsestjeneste - til at vise notifikationer, så du kan se, om du har modtaget penge eller fået en regning i MobilePay.
  • Bevægelse- og retningssensor - hjælper os med at lave animationer på kvitteringer.
  • Webbrowserkomponent - tillader appen at læse sider fra en browser, fx vores MobilePay-betingelser.
  • SMS – tillader at appen kan læse SMS’er fra os med 6-cifrede aktiveringskoder, så du slipper for selv at indtaste koden ved geninstallation af appen

 

Relaterede spørgsmål

Andre spørgsmål om Opsætning

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.