Din sikkerhed som virksomhed

Vores app er bygget op omkring sikkerhed, og svindel med MobilePay sker derfor sjældent. Her er nogle af de faldgruber, du skal være opmærksomme på, for at undgå svindel og misbrug med MobilePay. 

Undgå snyd, når du modtager betaling med MobilePay

Svindlerne vil typisk forsøge at overbevise dig om, at de allerede har betalt for en given vare. Tjek om betalingen faktisk er blevet gennemført.

  • Hav altid din mobil eller tablet, som er knyttet til en MobilePay MyShop-aftale, fremme ved disken. Så kan du straks høre og se, om betalingen gennemføres. 
  • Har du undtagelsesvist ikke telefonen ved hånden, så kig på kundens kvittering og forsikr’ dig om, at tidspunktet for betaling er lige nu og her.
  • Du kan også tjekke i toppen af kundens kvittering, at der er dynamiske farver, som skifter hele tiden. Farvedynamikken er der ikke ved et fupfoto af kvitteringen.
  • Du kan også trække op i kvitteringen på betalerens skærm og selv markere, at kvitteringen er blevet brugt, og dermed sørge for, at den ikke genbruges.
     

Hvis kunden har overført til et forkert butiks-nummer

Der kan opstå fejl ved dine MobilePay-betalinger, hvis din virksomhed har overtaget en lokation, og den tidligere butik på lokationen fortsat har et aktivt betalingssted på adressen. I disse tilfælde kommer kunderne ved en fejl til at vælge det forkerte MyShop-nummer under 'butikker i nærheden' i MobilePay-appen.

 

Vi anbefaler, at du selv tager fat i tidligere ejer og beder vedkommende om at flytte lokationen for deres MyShop-nummer. 
Vi vil også gerne hjælpe dig med at etablere kontakt til den tidligere virksomhed. Du kan ringe til os på tlf. +45 45 14 44 40.