Hvorfor oplever jeg problemer, når jeg tilføjer kort i appen, eller når jeg handler online?
Når du oplever problemer med at tilføje kort i appen eller når du handler online, er det ofte fordi, dit kort ikke er gjort klar til at bruge MobilePay. Du skal i de fleste tilfælde bruge MitID for, at gøre dit kort klar til MobilePay. Har du ikke MitID, så læs mere nederst på siden.
Jeg har MitID
Der gælder de samme sikkerhedsregler for MobilePay, som når du normalt handler på nettet. Det betyder, at når et kort skal tilføjes i MobilePay, så skal kortet igennem en ekstra sikkerhedgodkendelse via det sikkerhedssystem, som er tilknyttet til dit kort. Ofte giver disse sikkerhedssystemer følgende muligheder:
Godkendelse via MitID
Godkendelsen via MitID er typisk det nemmeste.
Engangskode tilsendt via SMS samt et personligt kodeord
Godkendelse via SMS og personlig kodeord kan benyttes som alternativ. Der er dog nogle forhold, du skal være opmærksom på:
- Du skal først oprette et personligt kodeord til dit betalingskort, før du kan bruge dit personlige kodeord med MobilePay.
- Du kan i de fleste tilfælde oprette et personligt kodeord og tilknytte et mobilnummer til kortet på Nets' hjemmeside her: nets.eu/3ds. Du skal bruge MitID for at logge ind på siden.
- Bemærk, hvis du får fejl-beskeden 'Der opstod en fejl ved indtastning af dit kortnummer', på Nets' hjemmeside så skal du kontakte din egen bank, som kan hjælpe dig videre med at få oprettet et personligt kodeord, som du kan bruge til online handel og dermed også MobilePay.
Har du ikke MitID?
Kontakt din bank for at høre om dine muligheder. Læs mere i vores guide til unge.
Relaterede spørgsmål
Andre spørgsmål om Generelt
Hjalp denne information?
Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.
Godt at høre.
Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.
Der er desværre sket en fejl.