Hvorfor er penge, jeg har overført eller skal modtage, ikke nået frem?

Både afsender og modtager vil kunne se overførslen under 'Aktiviteter' i MobilePay med det samme.
Pengene bliver med det samme reserveret på afsenders konto, men det kan variere, hvornår pengene bliver trukket fra kontoen og overført til modtagers konto. Oftest sker det med det samme, men der kan i nogle tilfælde gå op til 4 dage.

Pengene er ikke nået ikke frem

Afsender: Hvis du er afsender og pengene ikke er gået ind på modtagers bankkonto, skal du kontrollere, om pengene er sendt til den rigtige modtager. Det ses under dine 'Aktiviteter' i MobilePay-appen.
Modtager: Hvis du er modtager og pengene ikke er gået ind på din bankkonto, skal du kontrollere om overførslen står i dine 'Aktiviteter' i appen. Kan du se overførslen i dine 'Aktiviteter', skal du kontrollere, at den bankkonto pengene skal sættes ind på, er korrekt registreret i din MobilePay. Det gøres på følgende måde: 

  • Åbn MobilePay
  • Klik på 'Menu' i bunden
  • Vælg 'Konti & kort'
  • Under 'Modtag penge' skal du kontrollere at kontonummeret korrekt
  • Er kontonummeret ikke korrekt, skal du rette det ved at trykke på feltet og indtaste det korrekte

Hvis du er modtager og den bankkonto du har registreret i MobilePay er spærret, ikke eksisterer eller lignende, sender vi en SMS til dig om, at vi forgæves har forsøgt at sætte penge ind på kontoen. Du skal herefter registrere en gyldig konto, før pengene kan sættes ind. Følg vejledningen ovenfor for at rette kontonummeret. Når du har gjort det, bliver pengene overført til din konto indenfor 24 timer.

Pengene er ved en fejl overført til en forkert person

Du har selv ansvaret for at vælge den rigtige modtager og sikre, at mobilnummeret er korrekt, så kontrollér altid dette, inden du swiper.
Du kan nemlig ikke fortryde eller slette en MobilePay-overførsel, der allerede er gennemført. Er pengene overført til en forkert person, anbefaler vi derfor, at du tager kontakt til personen og beder vedkommende om at returnere beløbet. Du kan evt. benytte MobilePay til at lave en anmodning.
Hvis du ikke kan finde frem til en løsning med modtageren eller personen ikke reagerer på dine henvendelser, skal du anmelde sagen til politiet.

 

Relaterede spørgsmål

Andre spørgsmål om Basisfunktioner

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.