Kunden betaler straks med Invoice Direct - før gik der flere dage

Hos Andersen & Martini betaler kunderne nemt regningen med et swipe, når bilen skal fikses. Hurtig proces for både kunde og butik – kunden får let klaret betalingen, og butikken får sine penge med det samme. Det betyder en besparelse på 5-10 timer pr. uge i administration.

Andersen og Martini kundecase

Før i tiden måtte Andersen & Martini pænt tage imod bundter af kontanter, når en kunde betalte for servicetjekket på sin bil. Men nu er de besværlige kontanter stort set afskaffet. Alternativet er den traditionelle faktura, man får hjem, men den kommer ofte til at ligge en tand for længe på køkkenbordet, før den betales i netbanken.

I dag foretrækker kunderne – stærkt ansporet af Andersen & Martini – at bruge det velkendte swipe i MobilePay, når der skal betales regninger. Det sikrer hurtig overførsel af pengene, og koster virksomheden mindre i administration. Når kunden henter sin bil, sendes fakturaen direkte til kundens mobil, hvor den nemt kan betales med et swipe.

 
John Pind Andersen Martini
MobilePay Invoice er et nemt og godt produkt. Vi får lynhurtigt pengene i kassen, og det sker automatisk via FIK-nr. Har man en kunde i telefonen, så kan man også lige hurtigt sende fakturaen i MobilePay.

John Pind
Regnskabsassistent fra Andersen & Martini

Sparet tid er penge tjent 

Andersen & Martini bruger løsningen MobilePay Invoice Direct – eller SmartPay, som systemleverandøren CDK har valgt at kalde den: Måden hvor butikken straks sender fakturaen til kunden, som øjeblikkeligt ser regningen på sin mobiltelefon. Netop som når man på almindelig vis modtager eller anmodes om penge i sin MobilePay. Et klik på push-meddelelsen og et swipe – så er regningen klaret. Men løsningen er ikke kun nem og hurtig, den sparer også virksomheden tid: 

”Invoice Direct har betydet, at vi i gennemsnit sparer 1-2 timer om dagen på administration. Og så slipper vi for at bogføre betalingerne i vores kasserapport i modsætning til kortbetalinger. Oveni oplever vi også større sikkerhed med MobilePay – og ingen fejlindtastninger,” siger John. 

Han vurderer, at flere og flere kunder fremover vil bruge mobilen til betaling. Som løftestang for at øge MobilePay-betalinger endnu mere i Andersen & Martini, rundsender de en intern betalingsstatistik for alle afdelingerne. På den måde kan de sammenligne sig – og vise effekten af hurtige betalinger med MobilePay Invoice. 

CDK Global er systemleverandør for ca. 70% af autoforhandlerne i Danmark. Deres primære IT-platform DRACAR+ tilbyder funktionen SmartPay – en klar-til-brug-pakke baseret på MobilePays Invoice-løsning med direkte regningsopkrævning og automatisk bogføring.

Her er et udpluk af autoforhandlere med MobilePay Invoice:

  • Andersen & Martini
  • Andersen | Biler
  • Autohuset Vestergaard
  • Bilernes Hus