12. februar 2018
Nyt design i MobilePay-appen
Fra i dag møder du og vores øvrige 4 mio. brugere på tværs af Danmark og Finland en noget anden MobilePay-app, end du er vant til. I dag er nemlig første skridt i udrulningen af vores nye design i appen - et skridt, der manifesterer det stærke samarbejde med partnerbankerne.
Nyt logo, nyt app-ikon og ny font. Alt det er sket - og meget mere, siden vi blev vores eget selskab i oktober sidste år.
Arbejdet med at rulle vores nye identitet ud er stadig i fuld gang. Lige nu står vi igen med hovedet nede i kølerhjelmen - vi er nemlig ved at udskifte alle elementerne i appen med det nye design. Det bliver altså en noget anderledes app, som vores 4 mio. brugere i Danmark og Finland vågner op til fra den 12. februar og de efterfølgende dage, hvor vi releaser den nye app. For os er denne app-release en milepæl, der manifesterer, at vi står på egne ben og har fået en masse nye samarbejdspartnere. Det er i hvert fald den største ændring af MobilePay-appen i de fire år, den har eksisteret.
”Vi har nu en app, der spiller sammen med de øvrige elementer fra MobilePays nye visuelle identitet. Helt overordnet har vi arbejdet på at skabe en lysere og mere imødekommende app, der lever op til ønsket om at udtrykke mindre bank og mere oplevelse. ” siger Peter Gregersen, Lead UX-designer.
Hvad vil du opleve?
I arbejdet med implementeringen af det nye design er der en vigtig balance i at give appen det rette udtryk og samtidig holde fast i de funktioner, som alle kender og er glade for. Det er dog også en kærkommen lejlighed til at forbedre nogle af de funktioner, som brugerne har fortalt os, er svære at finde.
Ved første release i dag vil du møde en forside, der er lys og luftig. Vi har også tilføjet et synligt profilbillede og ændret ikonet for aktivitetslisten. På bekræftelsessiden, hvor man swiper, har vi tydeliggjort muligheden for at skifte kort, og kvitteringen er blevet forenklet, så det bl.a. er tydeligere, hvem der har modtaget penge.
Vi vil de næste par måneder fortsætte med at introducere nye elementer til designet. Følg med i appen.
Arbejdet med at rulle vores nye identitet ud er stadig i fuld gang. Lige nu står vi igen med hovedet nede i kølerhjelmen - vi er nemlig ved at udskifte alle elementerne i appen med det nye design. Det bliver altså en noget anderledes app, som vores 4 mio. brugere i Danmark og Finland vågner op til fra den 12. februar og de efterfølgende dage, hvor vi releaser den nye app. For os er denne app-release en milepæl, der manifesterer, at vi står på egne ben og har fået en masse nye samarbejdspartnere. Det er i hvert fald den største ændring af MobilePay-appen i de fire år, den har eksisteret.
”Vi har nu en app, der spiller sammen med de øvrige elementer fra MobilePays nye visuelle identitet. Helt overordnet har vi arbejdet på at skabe en lysere og mere imødekommende app, der lever op til ønsket om at udtrykke mindre bank og mere oplevelse. ” siger Peter Gregersen, Lead UX-designer.
Hvad vil du opleve?
I arbejdet med implementeringen af det nye design er der en vigtig balance i at give appen det rette udtryk og samtidig holde fast i de funktioner, som alle kender og er glade for. Det er dog også en kærkommen lejlighed til at forbedre nogle af de funktioner, som brugerne har fortalt os, er svære at finde.
Ved første release i dag vil du møde en forside, der er lys og luftig. Vi har også tilføjet et synligt profilbillede og ændret ikonet for aktivitetslisten. På bekræftelsessiden, hvor man swiper, har vi tydeliggjort muligheden for at skifte kort, og kvitteringen er blevet forenklet, så det bl.a. er tydeligere, hvem der har modtaget penge.
Vi vil de næste par måneder fortsætte med at introducere nye elementer til designet. Følg med i appen.