MobilePay Invoice

MobilePay Invoice
Fakturering direkte i MobilePay

Tilmeld din forretning

MobilePay Invoice - Fakturer dine kunder via MobilePay

 
 Nem betaling
Kunden kan nemt og enkelt betale sin regning ved et enkelt swipe.

​ 

 


 Mindre administration
 Optimér jeres afstemning og brug mindre tid på at rykke kunderne for betaling.
 

 
 Bedre likviditet
 Minimer antallet af dage fra afsendelse af faktura til modtagelse af betaling.

 

 


 Gladere kunder
 Kunden får direkte besked, når en faktura modtages, og bliver derfor med det samme opmærksom på, at en regning er klar til betaling.

Med MobilePay Invoice er det nemt og enkelt for dine kunder at betale din faktura, og det letter din administration

Tilmeld din forretning​​​​
 

​Så nemt er det at betale en regning via MobilePay

Dine kunder undgår at skulle indtaste alle betalingsoplysninger og får fuldt overblik over alle regninger i MobilePay appen.

  1. Kunden oplyser navn og mobilnummer til virksomheden inden fakturering.
  2. Kunden får besked, når de modtager en regning.
  3. Kunden godkender regningen via MobilePay
  4. Beløbet trækkes straks på det kort, som kunden vælger i MobilePay
 
 

1. 
Kunden modtager anmodningen i MobilePay og betaler med et swipe.
 


 2.
Selve fakturaen kan ses i PDF-format ved tryk på "Se regning".

 


3.
Efter betaling modtager kunden en kvittering.

 


4.
Kvitteringen kan efterfølgende ses i betalingshistorikken.

​Se hvordan din virksomhed kan fakturere privatkunder via MobilePay

 
Se hvordan din virksomhed kan fakturere privatkunder via MobilePay. (01:11)

Moderne og elektronisk fakturering

De fleste danskere har i dag mobilen lige ved hånden, og mange benytter allerede MobilePay til betaling i forretninger og til at overføre til hinanden. ​​​​​

Med MobilePay Invoice slipper jeres kunder for besværet med at finde regningen i mailboksen eller at indtaste alle betalingsinformationer, hver gang der skal betales. Det bliver simpelthen nemmere og enklere for kunden at betale.

Tilmeld din forretning​​​​​
 





 

​Hvad kræver det af min virksomhed?

For at kunne tilbyde dine kunder fakturaer via MobilePay skal din virksomhed have:
  • En konto i Danske Bank
  • Et økonomisystem, der kan danne OIOUBL-filer 
  • Kundens navn og mobiltelefonnummer og accept af at fakturaen sendes via MobilePay
Obs. På sigt vil denne løsning også kunne tilbydes til kunder i MobilePay's partnerbanker.

Desuden skal du tage stilling til, om din virksomhed skal benytte FIK eller kontooverførsel til modtagelse af betalinger. 
  • For at bruge FIK skal du have et FIK-kreditornummer, der skal tilknyttes kontoen
  • For at bruge kontooverførsel er det nok med en konto i Danske Bank 
Tilmeld din forretning​​​​​

Læs betingelserne for MobilePay Invoice

Spørgsmål & svar om MobilePay Invoice

Du vil betale et samlet månedligt gebyr baseret på, hvor mange transaktioner der er gennemført via MobilePay Invoice. Danske Bank vil trække beløbet fra din gebyrkonto. Prisen er 2,00 + plus moms pr. transaktion.
Se priser for MobilePay Invoice
MobilePay Invoice kræver blot, at din virksomhed har en konto i Danske Bank – du behøver ikke flytte alle dine bankforretninger til banken. Hvis du vælger at bruge MobilePay Invoice baseret på FIK-betalinger, skal du desuden have et FIK kreditor-id.
Jo, det kan du godt. MobilePay Invoice kan sagtens være et supplement til dine eksisterende løsninger.
Ja, du kan godt bruge det samme FIK kreditor ID for alle virksomhedens fakturaer. Der er ikke specielle krav til virksomhedens FIK kreditor ID for at kunne bruge det til MobilePay Invoice.
  • ERP-systemet skal kunne sende fakturaer i OIOUBL/XML-formatet.
  • Kundens navn og mobilnummer skal stå på fakturaen, og der er visse krav til, hvordan det skal stå.
  • Fakturaen skal være baseret på en FIK-betaling eller en kontooverførsel.
  • En unik ikke-offentlig nøgle, der er genereret af Danske Bank, skal fremgå af filen. Afhængigt af din opkobling er der visse krav til dette
Du kan læse mere om kravene i vores implementeringsguide

Husk, at du skal have en aftale med din debitor, inden du begynder at sende fakturaer via MobilePay Invoice.
Debitor kan bruge maksimumbeløbet i MobilePay, som er 10.000 DKK pr. dag, hvis debitor har registreret sig med NemID. Vi justerer løbende beløbsgrænser, og du kan se den seneste oversigt her
Det afhænger af, om du baserer dine fakturaer på FIK-betalinger eller kontooverførsler.

For FIK-betalinger vil du modtage pengene 1 dag efter betalingen er gennemført, hvis det er sket før kl. 18.30 dansk tid (den daglige deadline for FIK-betalinger).

Hvis betalingen er gennemført efter denne deadline, vil du modtage pengene 2 dage efter.

For kontooverførsler vil du modtage pengene umiddelbart efter, betalingen er gennemført.
Ønsker I at høre mere omkring, hvordan I kan tilbyde jeres kunder at modtage faktura via MobilePay Invoice, er I velkomne til at kontakte os på tlf. 70 114 115 eller send os mail.

Læs implementeringsguide​​​

Meld din forretning til MobilePay

Vælg de MobilePay løsninger, du ønsker til din forretning

Udfyld nedenstående felter samt de generelle informationer i bunden
*
*
*
Udfyld nedenstående felter samt de generelle informationer i bunden
*
Udfyld nedenstående samt de generelle informationer i bunden

P.t. tilbydes denne løsning kun gennem Danske Bank. Ønsker du at høre fra os, når det er muligt at få MobilePay Payout gennem dit pengeinstitut, kan du skrive dig op her
*
*
*
*
*
*
*
Se mere om de andre MobilePay produkter
MobilePay Point of Sale

MobilePay Point of Sale

Mobilbetaling
integreret i kasseapparatet
Mere om MobilePay Point of Sale
MobilePay Online

MobilePay Online

Mobilbetaling
i din online-butik
Mere om MobilePay Online
AppSwitch

MobilePay AppSwitch

Mobilbetaling
i din App
Mere om MobilePay AppSwitch