MobilePay i front på brugervenlighed og gennemsigtighed

Styrken ved MobilePay til faste betalinger er brugervenligheden og gennemsigtigheden overfor kunderne, mener teleselskabet 3. Samtidig er det centralt for 3 at kunne tilbyde kunderne moderne betalingsløsninger med stor udbredelse.

Billede til case om MobilePay Subscriptions og 3

3 tilbyder deres kunder at betale deres mobilabonnement med MobilePay Subscriptions.

Teleselskabet 3 valgte på et tidligt tidspunkt at give kunderne mulighed for at betale deres mobilabonnement med MobilePay. Bevæggrunden var, at MobilePay til faste betalinger er en innovativ løsning, som passer godt til 3’s ønske om at være førende på nye brugervenlige løsninger.

”MobilePay har et godt produkt, som rigtig mange danskere allerede kender. Mange af 3’s kunder har da også valgt at skifte til MobilePay, når de skal betale deres abonnementer. Vores forventning er, at endnu flere vil følge efter. Årsagen er især, at MobilePay ligger helt i front, når det gælder brugervenlighed og gennemsigtighed for kunderne,” siger Thomas Steen Møller, Head of Transformation & Delivery hos 3.

MobilePay giver ekstra værdi

Tilfredsheden med MobilePay har gjort, at 3 har givet kunderne en ekstra gulerod, nemlig at det er gratis for dem at benytte MobilePay til faste betalinger.

”MobilePay giver ekstra værdi til de kunder, der ønsker at betale med kort, fordi de kun behøver at opdatere kortet et sted. MobilePay er samtidig så udbredt, at det er en af de apps, brugerne først opdaterer. Det gavner også 3, fordi vi dermed færre gange vil opleve forsinkede betalinger,” siger Thomas Steen Møller.

Billede af Thomas Steen Møller, Head of Transformation and Delivery hos 3, til case om MobilePay Subscriptions
...MobilePay ligger helt i front, når det gælder brugervenlighed og gennemsigtighed for kunderne.

Thomas Steen Møller
Head of Transformation & Delivery, 3

Nem tilmelding – derpå kører det automatisk

Man kunne tro, at gennemsigtigheden hos kunden omkring kommende MobilePay-betalinger ville resultere i større churn i forhold til andre betalingsløsninger. Men det er ikke tilfældet hos 3.

”Gennemsigtighed er godt, fordi det giver kunden større overblik og dermed tryghed for, at der ikke kommer nogen overraskelser,” siger Thomas Steen Møller og fortsætter:

”Men hvis en kunde vælger at afvise en betaling, så tilbyder MobilePay denne information i realtid. Og dermed kan vi handle hurtigt og kontakte kunden for at opklare, hvad dette skyldes.”

Agil og effektiv IT-udvikling

3 var en pionervirksomhed ved ibrugtagningen af MobilePay Subscriptions og oplevede stor samarbejdsvilje hos MobilePay:

”MobilePay og 3 arbejder på samme agile måde med IT-udvikling, hvor vi udvikler og definerer krav undervejs fremfor at bruge lang tid på analyse. Ud af det kom der en meget perspektivrig betalingsløsning: Det er nemt for kunderne at tilmelde sig. Derefter kører det helt automatisk.”

Læs mere om MobilePay Subscriptions og hvordan du opretter din virksomhed.

Fakta om MobilePay Subscriptions

  • +250 virksomheder bruger MobilePay Subscriptions
  • +190.000 brugere betaler med MobilePay Subscriptions
  • 120.000 transaktioner om måneden
  • +40 mio. kr. i månedlige betalinger
  • Høj vækst