MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.09.2019


Fakta

Hvad koster MobilePay Invoice?

Du betaler en samlet pris pr. måned baseret på, hvor mange MobilePay Invoice-transaktioner din virksomhed har. Prisen pr. transaktion er mellem 1,75 kr. og 2,75 kr. og bliver beregnet ud fra det gennemsnitlige antal transaktioner over de sidste 12 måneder. Har din virksomhed færre end 75 transaktioner årligt, betaler du et minimumsbeløb på 250 kr. for transaktionerne.

Se priser for MobilePay Invoice

Hvilke tekniske krav er der for at få MobilePay Invoice?

For at du kan bruge MobilePay Invoice og sende regninger til betaling i MobilePay, skal dit økonomi- eller faktureringssystem tale sammen med med MobilePay. Det betyder, at faktureringssystemet skal tilpasses, så det kommunikerer med vores API.

Kan jeg ændre en regning sendt via MobilePay Invoice?

Du kan ikke ændre en regning, som allerede er sendt via MobilePay Invoice, men du kan slette den og sende en ny.

Kan jeg fortryde en regning, jeg allerede har sendt?

Ja, du kan slette en regning med MobilePay Invoice, hvis den fx ikke længere er relevant, eller der er fejl i den. 

Kan jeg sende en kreditnota via Mobilepay Invoice?

Nej, du kan ikke sende en kreditnota via MobilePay Invoice. Men du kan slette en regning, du har sendt. 

Kan jeg sende en rykker via MobilePay Invoice?

MobilePay-appen fortæller brugeren, når betalingsfristen nærmer sig og sender en sms på forfaldsdatoen, hvis brugeren ikke har åbnet regningen og set den – og brugeren ikke har slået notifikationer fra.

Du kan ikke sende rykkere via MobilePay, men du kan tilføje en “Betal med MobilePay”-knap på de rykkere, du sender til brugeren, så brugeren har mulighed for at betale den rykker, du sender, via MobilePay.

Hvilke krav stiller MobilePay Invoice til mit faktureringssystem?

For at du kan bruge MobilePay Invoice og sende regninger til betaling i MobilePay, skal dit økonomi- eller faktureringssystem tale sammen  med MobilePay. Vi samarbejder med udvalgte leverandører af økonomi- og faktureringssystemer, som allerede er forberedt til MobilePay Invoice. Der kommer hele tiden flere til – så hold øje.

Hvis dit faktureringssystem ikke allerede understøtter MobilePay Invoice, så tag fat i din systemleverandør og hør, om de er på vej til at integrere MobilePay Invoice. Se certificerede IT-integratorer til MobilePay Invoice.

Du kan også vælge selv at integrere API'et via din faste IT-leverandør, eller gøre det selv, hvis du har styr på det med API’er. 

Se vores API'er

Kan jeg bruge andre faktureringsløsninger, selvom jeg har MobilePay Invoice?

Ja. MobilePay Invoice kan sagtens være et supplement til dine eksisterende faktureringsløsninger.

Kan jeg bruge vores FIK Kreditor-ID til transaktioner uden om MobilePay Invoice?

Ja. I API’et vælger du selv referencenummeret, som kan være virksomhedens FIK kreditor-ID. Der er ingen særlige krav til virksomhedens FIK kreditor-ID for at kunne bruge det til MobilePay Invoice.

Er der en grænse for, hvor stort et beløb min virksomhed kan fakturere med MobilePay Invoice?

Ja, fakturaen kan ikke være på mere end den daglige beløbsgrænse for MobilePay-brugere. Hvis din kunde er registreret med NemID i MobilePay-appen, betyder det, at han/hun kan betale op til 15.000 kr. via MobilePay pr. dag.
Brugernes beløbsgrænse varierer afhængig af, hvordan de er identificeret hos MobilePay.

Se beløbsgrænser

Er der nogle juridiske begrænsninger i forhold til brugen af MobilePay Invoice?

Man må ikke bruge MobilePay Invoice til:

Skal min virksomhed have en særlig aftale med kunderne om betaling af regninger via MobilePay Invoice?

Det er vigtigt, at brugerne af MobilePay-appen ikke bliver overraskede over at modtage en regning via MobilePay. Som virksomhed skal du derfor sikre, at din kunde er informeret og har accepteret at modtage en regning via MobilePay. Aftalen kan være mundtlig eller skriftlig.