MobilePay spørgsmål og svar pr. 12.05.2021


Betalingsaftaler

Hvordan tilmelder jeg mig en betalingsaftale via MobilePay?

Virksomheder eller offentlige instanser, der tilbyder betalingsaftaler med MobilePay, har typisk en tilmeldingsknap på deres hjemmeside. Start der og følge flowet, så åbner betalingsaftalen i MobilePay-appen. Du starter betalingsaftalen med et enkelt swipe.
Se i filmen, hvordan du gør:

Kan jeg betale en regning og tilmelde mig betalingsaftalen på én gang?

Det afhænger af den virksomhed eller offentlige instans, du betaler til. Nogle giver mulighed for at betale et udestående og tilmelde sig betalingsaftalen med ét swipe. Hos andre tilmelder man sig, efter at man har betalt et eventuelt udestående. Hvis du både kan betale og tilmelde dig betalingsaftalen på én gang, vil du ved betaling se en ”Betal og tilmeld”-knap på virksomhedens eller den offentlige instans’ hjemmeside.

Kan jeg se en oversigt over mine betalingsaftaler?

Du finder en samlet oversigt over dine faste betalinger i MobilePay-appen under menupunktet 'Betalingsaftaler'.

Her har du en oversigt over dine betalinger til virksomheden eller den offentlige instans.

Hvornår kan jeg se, hvilke regninger der ligger til betaling?

Du kan se en kommende betaling i MobilePay-appen fra op til otte til en dage inden, beløbet bliver trukket.

Her har du en oversigt over dine betalinger til virksomheden.

Kan jeg afvise en enkeltstående betaling med MobilePay?

Du kan afvise en enkeltstående betaling frem til dagen før betalingsdatoen. Hvis du afviser en enkeltstående betaling, fortsætter betalingsaftalen, og du betaler automatisk næste betaling via MobilePay, som du plejer. Du afviser en enkeltstående betaling i appen under menupunktet 'Betalingsaftaler'.

Bemærk. Har du afvist en betaling, er det ikke muligt at fortryde og senere gennemføre betalingen i MobilePay. Du skal derfor kontakte den virksomhed eller offentlige instans, som du betaler til, og aftale en anden betalingsform.

Jeg er kommet til at afvise en betaling ved en fejl. Hvad gør jeg?

Hvis du er kommet til at afvise en enkeltstående betaling i MobilePay ved en fejl, så kontakt den virksomhed eller offentlige instans, du skulle betale til, for at aftale, hvordan du betaler den regning, du er kommet til at afvise. Selvom du har afvist en enkeltstående betaling, har du ikke afmeldt betalingsaftalen, så de næste betalinger vil blive betalt automatisk via MobilePay, som de plejer.

Kan jeg afmelde betalingsaftalen med MobilePay?

Ja. Hvis du ikke længere vil betale automatisk via MobilePay, kan du slette betalingsaftalen. Det gør du i Mobileay-appen under menupunktet 'Betalingsaftaler'.

Vær opmærksom på, at når du sletter en betalingsaftale i MobilePay, betyder det, at du ikke vil bruge MobilePay som betalingsform. Vil du opsige en fast betaling fra en virksomhed eller offentlig instans, skal du kontakte virksomheden eller den offentlige instans direkte.

Hvorfor er betalingen ikke gennemført?

Oplever du, at en forventet betaling i MobilePay ikke er gennemført, kan der være flere årsager. Fx kan dit kort være udløbet eller at der ikke er dækning på kortet.
Få overblik over dine betalingsaftaler i MobilePay-appen:

Bemærk. Er betalingen ikke gennemført, skal du selv kontakte den virksomhed, du ville betale til, og aftale en anden betalingsmåde for den betaling, det handler om.

Hvorfor får jeg en push-besked med information om, at betalingen ikke kan gennemføres?

Det kan der være forskellige årsager til:

Hvad sker der, hvis jeg ikke reagerer på en push-besked?

Hvis ikke du reagerer på en push-besked, kan betalingen godt blive gennemført inden for de kommende 48 timer, hvis der kommer dækning på kontoen.

Kan betalingen ikke gennemføres, skal du selv kontakte den virksomhed, du ville betale til, og aftale en anden betalingsmåde for den betaling, det handler om.