MobilePay spørgsmål og svar pr. 02.04.2020


Abonnement

Hvorfor skal jeg betale 49 kr. i abonnement?

Abonnementet giver din virksomhed/organisation/forening adgang til MyShop-produktet. Dermed kan du oprette et ubegrænset antal salgssteder og benytte MobilePay-Portalen, hvor det er muligt at få et overblik over transaktioner, gebyrer, rekvirere gebyrnotar, oprette brugere mm. Desuden får du glæde af den løbende innovation af MobilePay MyShop, samt adgang til at ringe og få hjælp af vores erhvervssupport.

Hvordan kan jeg opsige min MyShop-aftale?

Opsig MyShop ved at gå logge ind på MobilePay-portalen og vælg MyShop i venstremuen. Opsiger du MobilePay MyShop, vil du fra opsigelsesdatoen ikke længere kunne modtage MobilePay-betalinger.

Hvornår trådte abonnementet i kraft?

Den 15. oktober 2019 trådte det nye abonnement i kraft.

Hvad hvis jeg allerede har et andet MobilePay-produkt, hvor jeg betaler et månedligt abonnement som fx MobilePay Subscriptions - skal jeg så stadig betale 49 kr. for MobilePay MyShop?

Ja, det nye abonnement er et instore-abonnement, dvs. et abonnement som dækker MobilePay MyShop og MobilePay Point of Sale. Derfor skal du betale abonnementet for begge produkter. Altså 499 kr. for MobilePay Subscriptions + 49 kr. for MobilePay MyShop.

Hvad hvis jeg har tilmeldt mig MobilePay-MyShop, men ikke modtaget en bekræftelse på, at mit produkt er klar til brug, kan jeg så stoppe processen og få annulleret oprettelsesgebyret?

Ja. Hvis du ikke er færdigoprettet og vælger at annullere din oprettelse, skal du selvfølgelig ikke betale oprettelsesgebyret. Du skal i så fald kontakte MobilePays erhvervssupport på tlf. 45 14 44 40 for at annullere din bestilling.

Hvornår og hvordan bliver jeg opkrævet abonnementet?

Abonnementet vil gælde per 15. oktober 2019, og er du en eksisterende MyShop-kunde, vil du blive opkrævet for ½ måned i oktober (23,71 kr.).

Er du en ny MyShop kunde vil abonnementet træde i kraft fra det tidspunkt dit produkt er meldt klar til brug, og den første måneds abonnementspris vil blive beregnet ud fra det antal dage, der er tilbage i måneden.

Du vil blive opkrævet i henhold til den aftale, som du har med os om opkrævning. Hvis du har valgt daglig opkrævning, vil vi fra starten af hver måned forsøge opkræve abonnementet fra et af dine salgssteders modtagerkonti. Har der ikke været nogen betalinger den pågældende dag, vil vi forsøge igen den efterfølgende dag og tilsvarende de efterfølgende dage. Skulle der mod forventning ikke være nogen betalinger at modregne abonnementet, sender vi en faktura til jer på det forfaldne beløb senest tre måneder efter første forsøg.

Har du derimod valgt månedlig opkrævning, vil vi medtage abonnementet i den månedlige opkrævning.

Læs mere om månedlig fakturering

Gælder de nye abonnement også NGO’er, som normalt får transaktionerne omkostningsfrit?

Nej, vi friholder de godgørende organisationer, som optræder på Skattestyrelsens liste, fra det nye gebyr. De er også fritaget for vores transaktionsafgifter. Så de donationer, der kommer ind med MobilePay, går ubeskåret videre til den velgørende organisation.

Læs mere om hvem der kan friholdes

Hvad hvis jeg ikke betaler abonnementet ved modtagelse af første regning?

Hvis du ikke betaler den første regning fra MobilePay, vil der blive sendt en rykker med yderligere pålagt gebyr.

Er de 49 kr. i abonnementet momsbelagt?

Nej.

Fra hvilken konto trækker I de 49 kr. i abonnementspris?

Hvis du har daglig opkrævning, modregnes abonnementsprisen fra betalingerne fra dit salgssted. Har du flere salgssteder, modregnes på det første salgssted, hvor der er dækkende indbetalinger.

Hvis du har valgt månedsafregning trækker vi fra den konto du har knyttet til.

Har du mange betalingssteder og er på automatisk daglig opkrævning, kan du med fordel ændre til 'månedlig fakturering'.

Læs mere om månedlig fakturering

Hvis jeg afmelder MyShop i dag, kan jeg så stadig logge ind på MobilePay-portalen og se historik?

Ja, du vil fortsat kunne logge dig på portalen og se de historiske data på dine gamle betalingssteder.

Hvis jeg senere ønsker at få MyShop igen – kan jeg så få samme nummer?

Nej, det vil ikke være muligt at få samme nummer. Du vil få nyt nummer, og du vil ikke længere kunne se det/de gamle numre på MobilePay-portalen.

Jeg har opsagt min aftale, og har modtaget penge som endnu ikke er overført til min konto. Hvordan får jeg dem?

Vi vil altid forsøge at overføre til din konto, og skulle denne konto være blevet lukket, vil du blive kontaktet af os, for at oplyse os om hvilken alternativ konto, vi skal overføre pengene til.

Hvad sker der, hvis en kunde prøver at betale til mit MyShop-nummer, efter jeg er opsagt?

Brugeren vil ikke kunne betale til nummeret. Brugeren vil møde en fejlbesked om, at det ikke er muligt at betale til nummeret.

Hvad skal jeg gøre ved min MyShop app, efter jeg er opsagt?

Du kan vælge at slette MyShop-appen. Du vil ikke længere have adgang til nogen betalingssteder. 

Hvornår modtager jeg sidste faktura fra MobilePay?

Når du opsiger din MyShop-aftale, opgør vi alle udestående og vil fakturere restbeløbet ved førstkommende måneds start.