MobilePay spørgsmål og svar pr. 21.01.2020


Betal regninger

Hvordan får jeg regninger fra en virksomhed eller det offentlige i MobilePay?

Virksomheden eller det offentlige (fx kommuner) kan sende regninger til dig direkte i MobilePay-appen, hvis du har givet lov til det.

Husk , at du også skal sørge for, at du har slået 'Modtag regninger' til i MobilePay-appen.

Sådan gør du:

Hvis du ikke har givet virksomheden eller det offentlige lov til at sende regningen direkte til dig, vil du modtage et betalingslink. Når du klikker på det, vil MobilePay-appen åbne, og regningen bliver vist, så du kan betale den med et swipe.

tillad-meddelelser-iphone

Hvordan betaler jeg en regning med MobilePay?

Du betaler ved at swipe i MobilePay-appen. Klik på den meddelelse, du får, hvis du har givet virksomheden eller det offentlige lov til at sende regningen direkte. Eller find regningen under ”Aktiviteter” og ”Regninger” i MobilePay-appen, vælg ”Betal” og swipe.

Har du ikke sagt ja til at få regningen direkte i appen, får du et betalingslink fra virksomheden eller det offentlige. Når du klikker på linket, kan du se reningen i appen, og du kan swipe for at betale.

Hvordan ved jeg, at der er en regning til betaling i MobilePay?

Hvis du har slået ”Meddelelser” til i MobilePay-appen, og har sagt ja til, at virksomheden eller det offentlige (fx en kommune) må sende regningen direkte til appen, får du en meddelelse fra virksomheden eller det offentlige, når vi har sendt regningen til betaling i MobilePay:
Sådan slår du meddelelser til:
 

iPhone

tillad-meddelelser-iphone

Android

tillad-meddelelser-android

Kan jeg afvise en regning i MobilePay?

Ja. Når du har modtaget regningen i MobilePay, kan du finde regningen under ”Aktiviteter” og ”Regninger”. Hvis du vil afvise den, så klik på ”Annuller” i øverste venstre hjørne.

Jeg har afvist en anmodning/regning ved en fejl. Hvad gør jeg?

Hvis du ved en fejl er kommet til at afvise en regning/anmodning, kan du bede virksomheden om at sende regningen/anmodningen igen.

Du kan også betale regningen som et indbetalingskort via din net- eller mobilbank. Du skal kunne oplyse tallene fra indbetalingskort-kodelinijen, som er regningens FIK-nummer: kortart, betalingsidentifikation og kreditornummer.

(Se  eksempel: +71< 000000000000026+88888888)

Kan jeg ændre beløbet på regningen inden betaling?

Nej, du har ikke mulighed for at ændre beløbet på regningen. Men du kan annullere regningen i MobilePay, hvis du mener, at beløbet ikke stemmer overens med det, du har aftalt med virksomheden eller den offentlige instans, du skal betale til.

Kan jeg ændre betalingsdatoen på en regning?

Ja, du har mulighed for at ændre betalingsdatoen, inden du swiper for at betale. Du kan også vente med at swipe og dermed vælge at betale på et senere tidspunkt. Regningen ligger til betaling i appen i 29 dage.

Hvad sker der, hvis jeg kommer til at overskride betalingsfristen?

Det afhænger af den virksomhed eller offentlige instans, som har sendt regningen. Så kontakt virksomheden eller den offentlige instans, hvis du er kommet til at overskride betalingsfristen.

Hvordan afmelder jeg regninger fra en virksomhed eller det offentlige i MobilePay?

Tag fat i den pågældende viskomhed eller offentlige instans, hvis du ikke længere ønsker at modtage regninger fra dem i MobilePay.