MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.09.2019


Kom i gang

Hvordan får jeg Mobilepay Invoice?

Du kan oprette MobilePay Invoice til din virksomhed her.

Vælg 'Er du ny kunde? Opret dig her' og udfyld felterne.

Du skal ikke vælge andet end MobilePay Invoice ved produktvalg. Er du allerede MobilePay-erhverskunde, logger du bare på MobilePay-portalen og vælger MobilePay Invoice.

Opret din virksomhed på MobilePay-portalen.

For at du kan bruge MobilePay Invoice og sende regninger til betaling i MobilePay, skal dit faktureringssystem tale sammen med MobilePay. Se mere på vores hjemmeside for udviklere.

Hvorfor skal jeg indsende dokumentation og give oplysninger om min virksomhed og dens ejere?

Som finansiel virksomhed har vi pligt til at indsamle oplysninger om vores kunder. Vi bruger oplysningerne til at sikre, at MobilePay ikke bliver misbrugt til ulovlige aktiviteter. Vi beder dig derfor om legitimation og information om din virksomhed, samt hvad du skal bruge MobilePay til.

Hvad sker der, når jeg har bestilt MobilePay Invoice til min virksomhed?

Når du har udfyldt informationerne online, gennemgår vi de oplysninger, du har indtastet. Før vi kan begynde at overføre penge til din bankkonto, skal vi fx have bekræftet, at det er din virksomhed, der ejer kontoen. Det er for at sikre, at de penge, som dine kunder betaler via MobilePay, lander på din virksomheds konto.

Når vi gennemgår oplysningerne, ringer vi til dig. Vi sender dig en e-mail, så snart vi har gennemgået oplysningerne, og du kan bruge MobilePay.

Du kan altid se status for din oprettelse ved at logge ind på MobilePay-portalen.

Jeg har oprettet MobilePay til min virksomhed, men jeg kan ikke modtage betalinger - hvorfor?

Når du har bestilt MobilePay til din virksomhed, gennemgår vi de oplysninger, du har indtastet. Før vi kan begynde at overføre penge til din bankkonto, skal vi fx have bekræftet, at det er din virksomhed, der ejer kontoen. Det er for at sikre, at de penge, som dine kunder betaler via MobilePay, lander på din virksomheds konto.
Vi sender en bekræftelse på e-mail, så snart det hele er på plads. Du kan følge med i, hvor langt vi er med oprettelsen på MobilePay-portalen.

Hvorfor skal MobilePay have bekræftet min konto?

Vi skal have bekræftet din virksomheds bankkonto for at sikre, at de betalinger, du modtager med MobilePay, kun kan blive overført til din virksomhed.

Hvordan får jeg bekræftet min virksomheds bankkonto?

I de fleste tilfælde bliver din konto bekræftet automatisk. Hvis vi ikke kan bekræfte kontoen automatisk, sender vi dig en e-mail med information om, hvordan du selv kan bekræfte kontoen.

Du bekræfter kontoen selv ved at overføre 1 kr. fra din konto til vores konto: reg.nr. 4183 kontonr. 0012126611.

Husk, at du skal overføre 1 kr. fra den konto, du har tilknyttet til dit betalingssted.

Når vi har modtaget overførslen, kan vi få bekræftet, at din virksomhed er ejer af kontoen, og vi kan begynde at overføre betalingerne fra dine kunder til din konto. Overførslen af alle betalinger sker én gang dagligt – med mindre du har valgt ’instant transfer’, hvor du modtager betalingerne med det samme. Vær opmærksom på, at den konto, du har registreret i MobilePay, skal være ejet af din virksomhed, for at vi kan godkende den.

Hvad skal jeg gøre for at mit faktureringssystem kan sende regninger til betaling med MobilePay?

For at du kan bruge MobilePay Invoice og sende regninger til betaling i MobilePay, skal dit faktureringssystem ”tale sammen” med MobilePay. Se mere på hjemmeside for udviklere.

Vi samarbejder med en række udvalgte leverandører af økonomi- og faktureringssystemer, som allerede er forberedt til MobilePay Invoice. Der kommer hele tiden flere til – så hold øje. Se, hvem vi samarbejder med.

Hvis dit faktureringssystem ikke allerede understøtter MobilePay Invoice, så tag fat i din systemleverandør og hør, om de er på vej til at integrere med Mobilepay.
Du kan også vælge selv at integrere API'et sammen med din egen IT-leverandør. Se vores API'er.

Vores udvikler-support er klar til til hjælpe i gang. Se mere på vores hjemmeside for udviklere.

 

Hvordan får jeg MobilePay Invoice via min systemleverandør?

Vi samarbejder med flere systemleverandører, som allerede har lavet integrationen, så du kan køre MobilePay Invoice via deres platform. Se certificerede IT-integratorer til MobilePay Invoice.

Hvis din systemleverandør ikke er på listen, så tag fat i dem og hør, om de er på vej til at få Mobilepay Invoice integreret.

Min virsomhed vil selv integrere til MobilePay Invoice. Hvad gør vi?

Hvis din virksomhed har en fast IT-leverandør, kan du også vælge at bruge dem til integrationen. Det kan også være, at du selv vil gøre det. Vores udvikler-support sidder klar til at hjælpe din virksomhed eller din IT-leverandør i gang. Se mere på vores hjemmeside for udviklere.

Se vores API'er

Hvornår skal jeg vælge MobilePay Invoice, og hvornår skal jeg vælge MobilePay Subscriptions ?

Hvis du sender mange enkeltstående fakturaer med forskellige beløb på forskellige tidspunkter, passer MobilePay Invoice bedst til din virksomhed.

Hvis din virksomhed er en abonnementsvirksomhed, en medlemsorganisation, eller hvis dine kunder typisk betaler den samme beløbsstørrelse med en fast frekvens, fx hver måned, passer MobilePay Subscriptions bedst til din virksomhed.

Med MobilePay Subscriptions kan du dog også opkræve enkeltstående betalinger. Det kan fx være, hvis din kunde skal betale den første regning samtidig med tilmeldingen til betalingsaftalen. Et andet eksempel er, hvis du fx skal opkræve en kunde for en enkeltstående betaling i perioden mellem to faste betalinger – hvis en kunde fx har brug for ekstra data i et mobilabonnement eller tilkøber en times personlig træning til et fitnessabonnement.