Velkommen til din nye MobilePay ✨

Du har nok bemærket, at MobilePay har fået en makeover. Men hvad er egentlig nyt? Hvad er blevet rykket rundt? Og hvorfor har vi gjort det? Vi har samlet alt, hvad du skal vide om din nye MobilePay, her.

Hvad er nyt?

Billede der viser den nye MobilePay hjæmmeskærm

Nyt design

Vi har rykket rundt i appen og givet MobilePay-appen et nyt design og en ny navigation – og vi ved godt, at det vil kræve lidt tilvænning at finde rundt i det nye. For eksempel er flere af de kendte funktioner rykket ind på forsiden, men til gengæld får du nemmere øje på, hvad du faktisk kan i din MobilePay.

Billede der viser WeShare-funktionen i MobilePay

Har du savnet WeShare?

Så er der gode nyheder! Nu kan du igen dele udgifter i en gruppe – og denne gang direkte i appen. Find den nye funktion under “Grupper”, hvor du også finder box.

Billede der viser den nye chat-funktion i MobilePay

Chat med dine venner

Første gang, du overfører penge til en anden person, får I automatisk jeres helt egen chat. Her vil I have et samlet overblik over jeres betalinger og – som noget nyt – beskeder, som I skriver til hinanden.

Billede af personlig QR kode i MobilePay

Din personlige QR kode

Du har nu din helt egen unikke QR-kode. Kun til dig. Den er smart, når du for eksempel skal sælge et par sko, du ikke bruger længere – så viser du bare køber din QR-kode, og så kan de overføre, uden at bruge tid på at indtaste dit telefonnummer. 

Billede der viser forskelige valuta symboler

Indbygget valutaomregner

Skal du overføre penge for den is, som din ven betalte for dig i Rom? Nu kan du bruge den indbyggede valutaberegner til at regne ud, hvad du skylder i kroner, når du sender penge med MobilePay. Smart, ik’?

5 vigtige ting, der ændrer sig

  • Vær opmærksom på det kort eller den konto, du bruger til din betaling – hver gang. Som noget nyt, skal du være opmærksom på, hvilket finansieringsmiddel du bruger, når du betaler eller overfører med MobilePay. Ellers vælger appen nemlig automatisk det, du brugte sidst. 
  • Anmodninger udløber efter 7 dage. Har du sendt en anmodning, der ikke bliver betalt inden for syv dage, vil den udløbe. Heldigvis kan du bare sende en ny – og i øvrigt altid se alle dine anmodninger under ‘Aktiviteter’. 
  • Én bruger per anmodning. Du kan nu kun dele et anmodet beløb med én anden bruger. Hvis du skal dele for eksempel gaven til far med dine tre søskende, så kan du nemt gå ind under ‘Grupper’ og dele udgifter med flere end én.
  • Gavekort er ikke en del af den nye app. Du kan ikke sende nye gavekort i den nye MobilePay-app, som det ser ud lige nu. Men du kan selvfølgelig finde dine gemte gavekort under ‘Profil’ > ‘Gavekuponer’. Obs. Du kan stadig sende pengegaver i den nye app – og det er tilmed gratis frem til 1. juni.
  • Slut med billeder i overførsler.  Du kan ikke længere tilføje et billede til din overførsel.

Og husk! Det her er kun begyndelsen. Vi arbejder hver dag på at gøre appen endnu bedre, så hold øje med fremtidige appopdateringer.

Har du brug for en hjælpende hånd?

Sådan får du den nye app

Hvis du ikke allerede har fået den nye app, så kan du få den ved at opdatere herunder:
 
Opdater din MobilePay
MobilePay purple

Du kan sende pengegaver med gratis gavepapir frem til 1. juni

Endnu bedre sikkerhed

  • Ny blokeringsfunktion. For at styrke trygheden endnu mere, så kan du nu også blokere brugere, du ikke ønsker, skal kunne kontakte dig. Læs hvordan du gør her.
  • Dit fulde navn bliver altid vist. Dit fulde, officielle navn, som det står i CPR-registret, vil blive vist i alle transaktioner. Det vil det for at skabe mere transparens mellem brugere og styrke både sikkerheden og trygheden for alle, der bruger MobilePay. Det har vi skrevet mere om her.
  • Du kan kun være aktiv med MobilePay på én enhed ad gangen. For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet. Heldigvis er det meget, meget nemt. 
  • Du skal godkende hver gang, du overfører i MobilePay. For at styrke sikkerheden, så skal du bekræfte, at du er dig, hver gang du laver en overførsel eller en betaling med MobilePay. Fx med kode eller Face ID.

Hvorfor har vi lanceret en ny MobilePay-app?

Sidste år slog vi os i MobilePay sammen med norske Vipps. Vores fælles ambition er at skabe én app på tværs af hele Norden. I starten af året tog vi det første skridt på den rejse, da vi lancerede den nye MobilePay-app i Finland, hvor vi har 2,6 millioner brugere. Med lanceringen af den nye app i Danmark den 12. marts er alle lande endelig samlet i én fælles nordisk app og teknisk platform – og ikke for at prale, men det er en ret stor milepæl for os. Den betyder, at vi nu er den førende betalingsapp i Norden med over 11 millioner brugere og mere end 400.000 virksomheder.
Og med det tjekket af på to-do-listen, kan vi nu sætte turbo på at udvikle nye løsninger og funktioner hurtigere, bedre og mere brugervenligt til dig og vores over 11 millioner andre brugere og 400.000 betalingssteder. 

Vi ved, at meget stadig kan blive bedre, og derfor kan vi også godt love, at appen, som den ser ud i dag ikke er den endelige – vi er kun lige gået i gang. Løbende vil vil udvikler den med endnu lækrere design og styrke den med endnu bedre funktioner, der skal være med til at gøre din hverdag nemmere.