Nu kan du samle dine loyalitetsprogrammer i MobilePay

30. juni 2016​.​

Nu kan du samle dine loyalitetsprogrammer i MobilePay

Fra i dag kan store danske virksomheder koble eksisterende loyalitetsprogrammer til MobilePay. Dermed er der åbnet for, at danskerne kan samle alle digitale fordelsprogrammer og fysiske loyalitetskort ét sted. 7-Eleven og fødevaremarkedet MENY er med fra start.

​​​
​​Medlemskaber i MobilePay Nu behøver du ikke længere huske alle din fordelskort, når du handler. - Foto: PR
Nu kommer løsningen, som giver danskerne mulighed for over tid at droppe pengepungen og samle al betaling og alle digitale fordelsprogrammer og plastic-loyalitetskort ét sted på telefonen. Funktionen er indbygget i MobilePay og sikrer registrering af alle dine fordele og point, når du handler hos de tilmeldte kæder.

7-Eleven og MENY med fra start
To store danske virksomheder tester fra i dag løsningen, 7-Eleven med 187 butikker og fødevaremarkedet MENY med 118 butikker. Begge kæder har i forvejen MobilePay-betaling ved kasserne, hvilket er en forudsætning for at kunne deltage. For kunderne er eneste forudsætning, at de skal registrere deres medlems ID i MobilePay.

”Vi er glade for at kunne være de første i dagligvarebranchen, som knytter vores eget loyalitetsprogram til MobilePays tre millioner brugere. Er en kunde medlem af vores fordelsprogram MENYKORTET, vil de automatisk få de personlige tilbud, som de har aktiveret i MENY app’en. Det gælder, uanset om de betaler med Dankort eller MobilePay, ” siger Marketing- og Online-direktør i MENY, Christian Higraff.

Samme toner lyder fra 7-Eleven, hvor man allerede i dag har 160.000 loyalitets-kunder.

 ”Vi vil gerne gennem MobilePay gøre det lettere for vores loyalitetskunder at få gavn af vores tilbud. Når vi fremadrettet kan genkende vores loyalitetskunder ved betaling med MobilePay, har vi mulighed for at give dem yderligere fordele. Som start hen over sommeren belønner vi kunder med gode tilbud i 7-Eleven appen første gang, de anvender MobilePay i vores butik. Senere starter et reelt fordelsprogram, hvor vi for eksempel vil tilbyde automatisk stempel i kundernes 7-Eleven kaffekort, når de betaler kaffen med MobilePay,” siger 7-Elevens direktør Jesper Østergaard.

Potentialet er stort
Hos MobilePay konstaterer chef Mark Wraa-Hansen, at 75%* af alle voksne danskere er medlem af minimum ét fordelsprogram.

 ”Derfor tror vi, at der er stort potentiale for at samle tingene. Mange kunder oplever det forvirrende at holde styr på apps, papkort, klistermærker og loyalitetskort. Ved at integrere loyalitetsprogrammerne i MobilePay kan vi sammen med kæderne gøre livet nemmere for danskerne,” siger Mark Wraa-Hansen.

Han glæder sig over, at MobilePay i stigende grad omformes til en komplet digital pengepung. Den rummer nu op til seks betalingskort, en bonusordning for alle landets mindre og mellemstore virksomheder, loyalitetskoncept, digitale kvitteringer, fakturabetaling samt betaling i butikker og mellem private.

”Det stopper bestemt ikke her. Allerede i 2016 vil vi gøre det lettere for vores tre millioner brugere at tilmelde sig kædernes loyalitetsprogrammer via MobilePay, ” siger Mark Wraa-Hansen.

*Kilde: CBS, Temperaturen på danske loyalitetsprogrammer 2015Kilde: CBS, Temperaturen på danske loyalitetsprogrammer 2015
 

Sådan fungerer MobilePay Medlemskaber

Her kan du læse mere om hvordan du tilføjer et fordelsprogram til MobilePay:
Læs mere om hvordan du bruger medlemskaber i MobilePay.

Få din virksomheds fordelsprogram i MobilePay:
Læs mere om MobilePay Medlemskaber til virksomheder.

Download MobilePay til din smartphone
Vil du have MobilePay til din forretning?
Se vores løsninger til forretninger